Dag 17 Down Under // zondag 24 februari 2013

24 februari 2013 - Alice Springs, Australië

Things we learned:

° Port Lincoln Airport: better known as the caravan park where we took our plane from Port Lincoln to Adelaide and from Adelaide to Alice Springs - the Red Center!

dag 17. the flight (1)

° Alice Springs: Heet, heter, heetst!! Everybody warned us: “It’s gonna be smoking hot, girls!”

dag 17. the flight (1)

° Desert Palms Resort: Zalige rust, bescheiden luxe! :) We hebben onze eigen cabin (met broodrooster... jippie toastjes met choco als ontbijt), een gezellig zwembad en onze eigen palmboom.

Hoewel, de zalige rust wordt plots verstoord door een bende zuipende lawaaierige pubers die tussen hun farmjobs door in Australië af en toe wat vakantie nemen. Dat soort dat je vindt in de Base St Kilda Hostel in Melbourne. Uitgerekend in ONZE rustige Desert Palms Resort. Bye bye geplande nachtrust…

dag 17. palm dessert resort (2)

dag 17. palm dessert resort (1)

° Aboriginals: Onze eerste kennismaking met de inheemse bevolking. In het stadje op straat en in de supermarkt. Eerlijk... een choquerend gebeuren! De abo's (zoals ze spottend worden genoemd door de jonge trekkers bij ons in het hotel) zijn vuil. Ze hebben zelden schoenen aan, ze hebben ongewassen haren, gescheurde stoffige kleren, zitten lukraak op straathoeken, in parkjes, onder de bomen. Vrouwen zijn meestal moddervet, beha's zijn onbekend, baardhaar tiert welig op hun gezicht! Kinderen lopen chaotisch rond, plassen op straat, botsen tegen mensen aan,... Choquerend om te zien hoe weinig respect iemand voor zichzelf en zijn omgeving kan hebben!

dag 17. abo's and other freaks (1)

dag 17. abo's and other freaks (2)

° Outback Joe: Do we NEED to say more?

dag 17. abo's and other freaks (1)

° Safety warning: Na valavond moeten we in het hotel blijven en de deuren op slot doen! Dat is ons tientallen keren gezegd! Dan maar een kip aan ‘t spit gekocht in de Coles (de Aussie Carrefour) en naar onze cabin gebracht om gezellig op ons terrasje op te eten! Mmhhmm!

dag 17. safety warning