Dag 9 Down Under // zaterdag 16 februari 2013

16 februari 2013 - Great Ocean Road, Australië

Things we learned:

° Road Runner: 11u… na een heerlijk Glitz & Glam ontbijtbuffet in ons Cosmopolitan Hotel is het tijd om te auto op te pikken. Geen evidente zaak want ook al heb je het ding op voorhand gereserveerd én de factuur betaald wordt ie toch verhuurd aan anderen als je er niet stipt om 9u ’s morgens om komt! Na enige paniek, gezweet en zwaar gediscussieer kregen we uiteindelijk een upgrade! Glam Magic! :D

dag 9. Cosmopolitan Hotel brekkie

° Great Ocean Road Part I: Weetje: The Great Ocean Road is gewijd aan de slachtoffers van WOI en bijgevolg het grootste oorlogsmonument in de wereld.  240 km cruisen langs de zuidkust van Australië… heerlijk! Het was een ontspannen bochtige tocht met een aantal zalige stops: Lorne, The 12 Apostles, Port Campbell, Warnambool,… Hier en daar een kangoeroe. Koala's en papegaaien zagen we in de bomen langs de weg. En natuurlijk niet te vergeten de typische farm cows… oh wat een schooonnneee tapijtjes zitten ertussen! ;)

dag 9. Great Ocean Road  dag 9. Great Ocean Road (1)

dag 9. Great Ocean Road (3)  dag 9. Great Ocean Road (4)

dag 9. Great Ocean Road (5)  dag 9. Great Ocean Road (6)

dag 9. Great Ocean Road (7)

dag 9. koala's  (1)  dag 9. koala's  (2)

dag 9. koala's  (3)

dag 9. koala's  (5)

dag 9. cows

° Bells Beach: Bekendste surfbeach van Australië! Wij hebben alleen de ingang naar het strand niet gevonden…

dag 9. Bells Beach (2)  dag 9. Great Ocean Road (2)

° Lorne: Klein gezellig badstadje, populair onder de Melburnians. Ideaal om een postpakketje op te sturen naar het thuisfront, aan een ijsje te likken en op de grond te rollen van het lachen met het Australisch chauvinisme!

dag 9. Lorne (2)

° The 12 Apostles: Net op tijd voor de zonsondergang. Über-romantisch, maar een skype-sessie voor een live zonsondergang met de achtergebleven wederhelft bleek helaas niet zo evident. :(

dag 9. 12 Apostles (1)  dag 9. 12 Apostles (2)

dag 9. 12 Apostles (3)  dag 9. 12 Apostles (4)

dag 9. 12 Apostles (7)  dag 9. 12 Apostles (5)

dag 9. 12 Apostles (6)

dag 9. 12 Apostles (8)    dag 9. 12 Apostles (9)

° Port Campbell: 21u – the sun has set, darkness fills the air – The 12 Apostles were stunning… Now… let the hunt for a place to sleep begin! “Port Campbell is complety knockers, girls! You won’t find any beds here tonight. The town is completely booked by the Chinese!”. Oh boy! Oh boy! Oh boy! Babs is having a ball! Such a fun adventure! Valerie is trying really hard not to kill Babs in ten different painful ways!

dag 9. nightdriving

° Jancourt: Een klein stadje 45 minuten verwijderd van Port Campbell, nauwe familiebanden met het hol van pluto en eveneens de enigste niet al te verre plek die nog een vrij bed had! Na 1u illegal driving in the dark (de auto is niet verzekerd na valavond omdat het wildlife de roads dan inpalmen) werden we verrast door deze prachtig poepchique Victoriaanse B&B!

dag 9. B&B

dag 9. B&B (2)  dag 9. B&B (3)  dag 9. B&B (4)